We got married- chapter 1A ( short version)

image

Judul ff: we got married.
Nama author: jung luna
Lengh: chapter
Main cast: jessica jung and kai.
Other cast: sm artist.

Note: hello reader aku back lagi!!!! Seperti di janji aku lanjut ff nya.happy reading and don’t forget for comment😉

:::::::::::::::::::::

Author pov.

” KIM JONGIN” jeritan itu menuju kepada kai member exo.Dan kalian tahu siapa yang teriak?? Yap, dia adalah yeoja dengan rambut panjang bewarna pirang dengan memakai dress bewarna biru muda iatu jessica jung.Oh ayolah! siapa tidak mengenali ice princess snsd.Seorang yeoja yang mempunyai muka seperti barbie, bibir pink yang mungil dan member snsd.

Terlihat muka jessica yang sudah memerah dan tangan yang di kepal.Dia berjalan ke ruang exo sambil mengucapkan kata kata serapah kepada seseorang dan oh! Dia sudah samapai di hadapan pintu ruangan exo dan…

” braaakkk”

Semua member exo terkejut dan segera menutup telinga mereka ketika jessica…

” kim jongiiiiinnn!!!dimana kamu !!! Eoh?!?!?! Kamu itu…..” jessica langsung teriak dan dia langsung terdiam setelah melihat ruangan exo.

Di sofa sehun, luhan , kris , tao , lay dan chen yang sedang makan.suho , chanyeol , xiumin dan baekhyun yang sedang berbicara dengan manager exo dan d.o yang baru bangun dari tidur.mereka semua terkejut dengan sebuah jeritan dolphin daripada ice princess sm.” ooohhh… Mian aku tidak sengaja.” ujar jessica malu.

” gwenchana  noona sila masuk ” kata suho ketika dia melihat jessica yang masih mematung di pintu ruangan exo.jessica masuk dengan muka yang memerah dan jessica berdiri berdekatan dengan sebuah ruangan khusus untuk member exo menukar baju .jessica membulatkan mata nya ketika sebuah tangan menutup mulut nya daripada belakang.Dia adalah jongin atau dikenal sebagai kai.

Kai menarik jessica masuk ke dalam ruangan ganti khusus exo dan  mengunci pintu itu dan langsung menghimpit jessica ke tembok.kai masih menutup mulut jessica ketika jessica sudah tidak dapat bergerak.jessica menepuk tangan kai supaya melepaskan tangan nya.” ohhhh mian noona!” kata kai.jessica mengambil nafas dalam dan terus..

” ttuk”  ” auwww…sakit noona!” kata kai dengan nada yang sedikit tinggi.jessica terus menolak badan kai yang berada di depan nya.” kenapa kamu terima tawaran itu eoh???” kata jessica. “Tawaran? Ooohh itu.maksud noona tawaran acara variety we got married itu?” tanya kai. Jessica hanya menggangukan kepala nya.” hahahaha” kai tertawa.member exo yang sedang diluar merasa sedikit gelisah kerana noona kesayangan mereka sedang bersama si kai yang dikenali dengan sikap ‘ pervert’.

Jessica hanya memandang kai dengan aneh. saat ini kakak krystal itu sedang marah kerana kai menerima acara itu.

Flashback pov.

Sm building.

Semua artis SM berkumpul dalam satu ruangan meeting SM.Exo, snsd, super junior, f(x), shinee, tvxq, kangta, boa, red velvet duduk di satu bulatan meja yang sangat besar.

Soo man masuk ke ruangan tersebut sambil membawa beberapa helai kertas.” annyeong semua!” kata soo man lantang.” annyeong!” jawab mereka.” ok.aku memanggi kalian berkumpul kerana ada 2 perkara yang akan kita bincangkan”.

Semua artis di bawah jagaan SM entertainment itu menatap majikan nya dengan serius.” 2 diantara kalian akan mengikuti acara special iatu ‘ we got married special edition’. Yang terlibat adalah kai daripada exo dan partner nya jessica dari snsd”.

Kai dan jessica membulatkan mata nya.jessica bangun dan berbicara
” apa bisa ditolak?” tanya jessica.
” tidak”  jawab sooman.Kai yang daripada tadi mematung memulakan percakapan nya.” aku setuju!” jawab kai dengan nada yang tinggi.kessica ingin memprotes tetapi dia kurung niat nya saat soo man berbicara ” kamu harus mahu jessica! Kalian dipilih kerana peminat kalian yang mempairing kan kalian di laman sosial.Jadi jangan bikin malu entertainment kita” kata soo man tegas.” arraseo” jawab jessica sambil memutarkan matanya.

Kai yang mendergar itu hanya menyeringai seperti kakek tua yang genit.dia memandang kearah jessica dan mengedipkan sebelah mata nya ke arah jessica.yeoja itu hanya membuang muka nya.

” perkara kedua ialah kita bakalan membuat smtown concert world tour di tokyo…” belum selesai pria sedikit berumur itu bercakap, anak – anak didiknya sudah kegembiraan.
” yeay…..tokyo, tokyo” seperti itulah mereka.” ehemmm…..dan aku mahu kita buat yang berlainan.” kata nya lagi.

” maksud nya?” tanya taeyeon.
” maksudku kita akan buat kelainan consert kali ini kerana aku mahu kalian tukar lagu tapi  kumpulan yang sama kita akan lakukan ini hanya satu kali dan kalian bisa mengikut lagu kalian kembali setelah selesai” ujar sooman.

Mereka hanya diam keliru.” contoh nya exo dan snsd kalian akan bertukar lagu seperti exo growl akan bertukar kepada snsd i got a boy dan sebaliknya. Ngerti?” tanya sooman.mereka hanya menggagukkan kepala.

” okay snsd akan bertukar lagu dengan exo, super junior akan bertukar ke red velvet, shinee kepada f(x) dan dbsk bertukar kepada BoA.Dan untuk special stage kai dan jessica akan melakukan sexy dance dan krystal dan key akan menyayikan lagu my first kiss.arraseo?”

” ne!” kata mereka serentak.” jessica dan kai aku harap kalian berusaha lebih” ujar sooman.kaisica hanya mengagukan kepala.

End flashback.
::::::::::

” itukan pekerjaan noona” kata kai maju ke hadapan dan itu membuatkan jessica harus mundur dan dia tertabrak dengan dinding bewarna putih.” kenapa noona? Takut hmm?” kata kai dan kai terus mengunci badan jessica dengan mendekatkan jarak badan nya kearah jessica.kini, badan kai sudah bertemu dan merapat ke badan jessica.kai mendekatkan mukan nya ke telinga jessica dan membisikkan sesuatu

” saranghaeyo noona” bisik kai dengan suara seksi nya.Itu membuatkan jessica membulatkan matanya dan membuatkan pipinya seperti tomato.Sebenarnya jessica telah lama menyukai kai semenjak dulu lagi saat melihat kai dance sendiri di practice room cuma dia sembunyikan perasaanya dan hanya yuri yang mengetahui cerita sebenar.

‘ Deg’

Jessica pov.

‘ Deg’
Jantung sialan berdetuplah dengan benar.batin ku.

Omo dia seksi dan tampan sekali.please hentikan masa sekarang aku tidak sanggup dan apa dia bilang jadi selama ini kai menyukaiku…

Aku hanya menutupkan mataku saat kai mendekatkan mukan nya kearahku dan

‘ chu’
Bibir tebal kai selamat mendarat di bibir tipisku.hanya menempel dan tidak ada nafsu.kai melepaskan bibir nya.

” so would you be mine??” kata kai.aku hanya diam mematung.” kalau noona tidak setuju noona boleh menolak ini” dan sekali lagi…

‘ CHU’
Bibirnya segera menempel dengan bibirku.dia mula melumat bibirku…oh! Ottokae?? Apa aku harus terima dan tiba tiba bibirku bergerak membalas ciuman nya.kami saling melumat dan tidak ada nafsu di dalam ciuman ini.

Kai pov.

Aku mendekatkan bibirku kepada jessie noona dan

‘CHU’
Aku menempelkan bibir tebalku di bibir nya.oh god please! Hentikan masa ini.bibirnya sungguh manis seperti candy.aku memang sudah lama menyukai jessie noona ketika aku menjadi trainee di sm.dan ternyata dia membalas ciumanku.kami saling melumat dan 2 minit kemudian dia melepaskan bibir nya.aishhhh…..aku mahu menikmati lagi bibir nya itu.

” kenapa di lepaskan chagi!” kata ku sedikit merwngek.Dia terkejut ” kapan aku jadi yeojachingumu eoh?” kata nya polos.” sejak kamu membalas ciumanku tadi chagi” jawabku dengan mengelap air liur yang menuruni dagu nya menggunakan punggung tanganku.Dia merona ahhh….kyeota.
” saranghae my sica” kataku dan dia menjawab ” nado saranghae kkamjong” katanya.aku mempoutkan bibirku dia melihatku aneh.” kenapa kkamjong?” kata nya.” aku tidak mahu kamu panggil aku kkamjong” kata ku.” bagaimana dengan baby kai?” tanya jessica.aku mengagukan kepalaku.

Kami keluar dari ruangan itu sambil tersenyum.member exo yang melihat kami hanya menatap kami dengan aneh.

” bagaimana kalian bisa tersenyum begitu.setahu aku jika kalian bertemu mesti berlaku perang dunia” kata sehun polos.aku hanya tersenyum dan langsung memegang tangan sica dengan erat.mereka melongo
” kallliiann….pacaa…ran!” jerit tao.aku hanya menunjukkan deretan gigi putihku dan aku menoleh dan melihat jessica yang menunduk merona.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

We got married studio.

– “annyeonghaseyo pemirsa! Aku jinwoon pengacara terbaru acara variety romantic ini dan aku tidak sangka acara ini sudah sampai ke musim yang ke-7 dan kita juga adakan
‘ we got married special edision’ iatu 2 idol akan menjadi sepasang suami isteri tetapi kali ini berlainan kerana kami membuat kotak vote di laman sosial dan sone boleh mempairingkan mereka dan kami terkejut sekali sone telah memilih idol yang sama entertainment!” kata jinwoon.

” betul sekali itu jinwoon dan mari kita lihat ini video ini, aku jadi sangat penasaran siapa pasangan beruntung ini”

Terlihat video layar besar di hadapan mereka menunjukkan satu video.

” wahh! Itu kai dari exo dan woaaahhh! Jessica dari snsd!” jerit heechul.” jadi mereka pasangan beruntung itu, wah cocok sekali” tambah nya lagi.

*********

Kaisica side.
Author pov.

– terlihat seorang namja yang baru keluar dari kereta sport warna merah.dia memarkir mobilnya di hadapan sebuah rumah yang diduduki oleh jessica.

Jessica keluar dari rumah itu dan terlihat yeoja mungil yang memakai sebuah dress yang sangat simple tetapi cantik untuk nya.” kaisica hwaiting!!” jerit member snsd dari dalam dorm mereka.jessica berjalan kearah kai.
‘ wow! Cantik sekali’ batin kai.
” annyeonghaseyo snsd jessica imnida”
kata jessica.kai hanya mematung melihat jessica.” kai- shi!” kata jessica sedikit meninggikan suara.” oh! Oh ne! Exo kai imnida” kata kai.

Mereka bungkuk memberi hormat.kai memimpin jessica dan membukakan pintu mobil untuk nya.” gomawo” kata jessica.” so, kita ke mana?” tanya kai kepada jessica sambil menyetir.

” emmm, aku mahu ke lotte world, bisa?” tanya jessica.” boleh princess sica” jawab kai.jessica hanya menunduk malu.mobil sport merah itu bergerak laju membelah jalan kota seoul.

:::::::::::
We got married studio.

” ohhhh!! Jessica cantik sekali!” kata jinwoon.” wahh mereka memang cocok” kata nya lagi.” woahhhh!” jerit mereka.
” kai memanggil jessica sengan sebutan princess! Berani sekali anak itu memanggil kembarku begitu” kata heechul.” hahahaha” mereka semua di studio tertawa.

:::
Lottle world.

Mereka tiba di lottle world.kai membukakan pintu untuk jessica.

” gomawo”  kata jessica.” gwenchana noona” jawab kai.

‘ cut’ teriak sutradara.” ok kalian bisa berhat sebentar.” tambah nya lagi.
   ” kamu cantik sekali chagi” puji kai.jessica merona.” jangan malu chagi.kita kan sudah menjadi   couple.” tambahnya lagi.” ishhh…diam kai.nati ketahuan” kata jessica.mereka tertawa.

   

                To be continued…..

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

mian readers!!! Aku tahu ini pendek!
Ini kerana aku lagi busy.tenang saja ini baru chapter 1A.

Kalian penasaran? Apa bakalan berlaku di lottle world nanti?? Wait ya.ff ini agak sulit.so aku beri laluan untuk ff aku yang lain dahulu.mian=[……

27 thoughts on “We got married- chapter 1A ( short version)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s