Mr.overdose- ending

wpid-wp-1410690984991.jpeg

Mr.overdose -jung luna -romance -jessica jung, xi luhan -exo, hyuna, snsd -note        – annyeong!!! Haloooo!!! Akhirnya berjumpa lagi kita setelah sekian lama.ini part akhir nya yaa readers.happy reading^^  Jessica pov.

Aku kembali lagi ke rumah sakit jiwa itu untuk melihat luhan.aku berdiri di hadapan jendela besar di luar kamar luhan.Aku terkejut kerana luhan tiada di dalam. ” sus, dimana pesakit yang bernama luhan?” ” ohhh! Tuan muda xi luhan sudah keluar dari sini.Kata doktor kai , dia akan menjalani terapi peribadi di rumahnya” kata suster yang bername – tag ‘ byun hana ‘ ” oh begitu. Gomawo” Aku duduk di taman hospital ini dengan pandangan yang sayu.” jessica?” Aku menoleh dan melihat kai teman luhan yang berdiri di belakangku. ” ternyata benar.kamu jessica.kemana kamu selama ini?” ” aku hanya disini selalu” kataku sambil menutup mata. ” bukan kamu harus berada di london sekarang untuk mengejar cita citamu itu dan meninggalkan luhan dalam kondisi yang begini?” kata kai sedikit menyindir.” kamu salah.aku selalu berada di sisi luhan” ” apa kamu bilang? Disisi luhan? Dalam mimpi kalau aku mahu itu benaran terjadi” jawab kai dan segera ingin meninggalkanku tetapi terhenti saat aku menahan nya.” dengar dulu penjelasanku” kataku.” 5 menit kerana aku lagi banyak tugas” jawabnya.Aku menghembuskan nafas berat.” begini…

Flashback pov.

” jessi kakek kamu datang” bisik yuri di telingaku.Aku membulatkan mataku dan segera berlari meninggalkan yuri, taeyeon dan luhan.Aku tiba di ruangan kepala sekolah. ” kakek!! Kenapa kakek disini??” tanyaku.” jessica! Senang bertemu denganmu. Kakek disini hanya sebentar kerana ingin melihat cucu kesayangan kakek” kata kakek jessica.aku segera memeluk kakeknya.” bagaimana sekolah kamu jessie! Ada yang membulimu?” tanya kakek.” tidak.Malahan mereka sangat baik terutama…” kataku terputus.” terutama seorang namja yang cantik nan imut bernama luhan bukan?” kata kakekku. ” kakek tahu? Bagaimana?” tanyaku terkejut.” ayolah jessie kamu seperti tidak mengetahui kakek saja” kata kakek.aku merona.” kek, aku kekelas dulu ya?” tanyaku.kakek tersenyum. Aku berjalan kearah kelasku.tiba-tiba tanganku ditarik oleh seseorang. ” hyuna lepaskan!! Berhenti.” kataku. ” DIAM ! KALAU KAMU TIDAK MAHU AKU MEMBUNUH TEMANMU YANG BERNAMA KIKWANG SI CACAT DAN MISKIN ITU!” jerit hyuna.Aku langsung terdiam.hyuna menarik tanganku sehingga kemerahan.” mulai besok aku tidak mahu melihat kamu di sekolah ini lagi dan jauhi LUHAN!” kata hyuna. ” kamu siapa ingin mengaturku?!?!” “Hey yeoja gila! Aku ini yeoja luhan jadi jauhi dia buat selama nya kecuali kalau kamu mahu dekati nya lagi tapi nyawa teman cacatmu yang miskin itu akan mati ditanganku dengan kejam.Aku akan menyeretnya ke hutan dan membelah dadanya dan kubakar terus kucampakkan ke laut.Jadi kamu pilih yang mana jessica jung?” kata hyuna sambil menarik rambutku.” kamu gila!!!!!!” jeritku. ” memang aku gila.Terus masalah bagimu?” kata hyuna.” lepaskan! Sakit! Hyuna!!  ” jeritku ” aku beri kamu tempoh sehingga pulang sekolah dan ingat jangan beritahu siapapun.Pikirkan betul betul jessica.” katanya dan terus keluar dari toilet.

End Flashback pov.

” sejak dari itu aku putuskan untuk meninggalkan luhan walaupun sebenarnya aku mencintainya.Aku berbuat begitu kerana aku telah bersumpah kepada temanku kikwang untuk sentiasa menjaganya sehingga dia mati” kata ku panjang lebar. ” sekarang bagaima kikwang?” tanya kai.” dia sudah di langit kai.melihat ku dari atas langit.Dia sudah pergi.dia sudah mati kerana tanpa pengetahuanku dia menghidap kanker hati stadium 4″ kataku lagi.Mataku sudah mengeluarkan cecair kristal yag aangat banyak.” terus kenapa kamu tidak menjumpai luhan?” tanya kai lagi. ” aku takut.aku takut kalau dia tidak menerima aku lagi.Aku sangat mencintainya” ” jumpa dia sekarang! Pergilah kerumahnya.kebetulan sekarang orang tuanya sedang mencari perawat untuknya.Itulah kesempatan untukmu jessica.jangan sia- siakan nya lagi” kata kai.” gomawo kai kerana telah memberiku kesempatan” kataku.                                                             

Author pov.

Jessica sudah berda di hadapan rumah yanv sangat besar dan megah iatu rumah luhan. ” TTOK~TTOK” Jessica mengetuk pintu kayu di hadapan nya. “CKLEK” Bunyi dari pintu itu menandakan puntu itu sedang terbuka.” annyeonghaseyo jessica jung imnida” kata jessica sambil memberi hormat dengan membongkokkan badan nya.” oh! Jadi kamu jessica yang tadi telfon untuk menjadi perawat luhan? Kebetulan kami memang mencari perawat di rumah ini.silakan masuk” kata seorang yeoja yang mungkin berusia 50-an ” kamsahamida” jawab jessica.” jessica siapa margamu?” tanya ms.xi ” jung.jessica jung atau lebih dikenali jung sooyeon” kata jessica.ms.xi membulatkan sedikit matanya.” jadi kamu adalah jessica jung anak dari jung.corp dan teman luhan itu? KENAPA KAMU DISINI? SUDAH PUAS KAMU SAKITI HATI LUHAN?” marah ms.xi ” dengarkan dulu penjelasanku…..” Jessica menceritakan segalannya. Akhirnya hati jessica sudah lega saat menceritakan alasan nya menolak luhan.” mian jessica.aku tidak tahu.harap kamu memaafkanku.” kata ms.xi ” gwenchana”

” sekarang kamu bisa bekerja disini dan aku mahu kamu panggil aku eomma kerana sebentar lagi kaulah yang menjadi menantuku.” kata ms.xi Jessica membulatkan mata nya.” jangan risau.aku tidak memakanmu jessica.boleh aku bertanya?” ” ne silakan eomm…eomma” kata jessica sedikit gugup.” bukankah kamu anak dari perusaharaan jung.corp tetapi kenapa kamu tidak bekerja disana? Dan setahuku kamu ingin menjadi model di london” tanya ms.xi “Ya eomma aku memang anak dari perusaharaan jung.corp tetapi aku tidak bekerja disana kerana aku bekerja di tempat aku sendiri iatu di butik ‘blanc’. Dan soal model itu hanyalah tipu dayaku supaya dijadikan alasan untukku” jawab jessica.” syukurlah kamu kembali.aku harap anakku akan kembali normal.Jessica bisakah kau mula menjadi perawat luhan mulai dari malam ini kerana petang nanti aku harus menyusul appa luhan di china untuk urusan bisnis.tidak keberatankan?” tanya ms.xi” tidak sama sekali” jawab jessica. **

Author pov.

” tuan luhan perawat baru anda sudab sampai” kata seorang pegawal peribadi luhan.” suruh dia keluar! Aku hanya mahu jessica! Aku tidak butuhkan perawat! Aku hanya perlukan jessica! Kamu keluar semua pergi! Hanya jessica yang boleh masuk ke kamarku! Cari jessica sekarang! Aku har….” kata kata luhan terhenti saat satu suara berbicara ” luhan” kata sebuah suara.Luhan membulatkan matanya.luhan bangun dan terus berjalan kearah jessica yang berada di pintu kamarnya. ” kau jess….sica?” kata luhan.” ya.aku jessica.aku perawat barumu luhan” jawab jessica.luhan terus menutup pintu kamarnya dan menguncinya.” kau benaran jessica? Bukan palsukan?” tanya luhan sambil menyentuh muka jessica.” benar luhan aku jessica.” kata jessica dengan sedih kerana melihat keadaan luhan yang berantakan.luhan tersenyum dan menunjukkan smirk nya ” kamu harus dihukum kerana meninggalkanku selama 7 tahun jessica.aku akan membuatmu sengsara malam ini” bisik luhan di telinga jessica. ” andwe luhan-ah!! Jangan luhan! Luhannnnnn! Ahhhhh!” jerit jessica

.Luhan menarik pinggang jessica dan menggangakat jessica ala bridal-style dan mencampakkan jessica di kasur king sizenya.luhan mencium bibir jessica dengan kasar sehingga mengeluarkan darah.setelah bosan luhan terus beralih ke leher jessica untuk membuat kiss mark iatu sebagai tanda jessica adalah miliknya.” kamu telah membuat aku tersiksa jessica! Aku telah tetkena overdose cintamu! Dan sekarang ‘ let’s go to the heaven baby!’ dan nikmatilah” kata luhan sambil meremas dada jessica. ” luhannnnn.ahhhhhh……isk…..ah……” Desah jessica. Dan akhirnya mereka menghentikan aktivitas mereka pada pukul 3.00 pagi.jessica tertidur pulas saat permainan badan mereka tamat. ”  semoga akan ada aegy yang lucu di sini” kata luhan sambil memegang perut jessica.” besok! Hanya tinggal besok. jessica kau akan menjadi milikku selamanya.kita akan menikah dan menjadi keluarga paling bahagia di dunia ini jessica. Dan tidak ada siapa yang akan mengambilmu dariku jessica! Camkan itu! Hahahaha! ” tawa luhan pecah.Luhan memang sudah gila kerana overdose jessica.

Sudah tiga minggu jessica dan luhan menikah dan di dalam rahim jessica sudah ada aegy yang berusia baru 1 minggu.Kondisi luhan sudah membaik dan sekarang dia sudah kembali kerja sebagai CEO syarikat perusaharaan nya.jessica sekarang sudah berjaya menjadi seorang fesyen desain yang berjaya tetapi ada sesuatu yang membuat jessica sangat keletihan iatu…. ” sica baby! Berilah aku ‘ jatah’.sudah 3 hari kau tidak memberiku ‘ jatah’!” rengek luhan di taman belakang rumah megah mereka.” luhan! Aku lagi hamil! Aku tidak mahu titik!” teriak jessica. ” apa?? Baiklah kalau begitu!” kata luhan dan terus menggangkat jessica ke kamar mereka. Disebalik pohon  besar di taman belakang rumah lusica terdapat seorang namja yang berpakaian hitam , kacamata, topi dan segalanya bewarna hita di badan nya.” aku akan mendapatkan kau kembali jessica! Kau hanya milikku walaupun kau sudah menjadi isteri sah luhan” kata namja itu.” aku juga begitu” kata sebuah lagi suara di sebelahnya dan kali ini suara itu adalah suara yeoja.namja itu terkejut.” mau bergabung untuk mendapatkan pasangan masing- masing?” tanya yeoja itu.” baiklah” ********

THE END……..

akhirnya selesai juga twoshoot nya.mian readers kalau banyak typo dan sedikit yadong.hehehe aku saja letakkan sedikit aksi yadong di situ kerana aku mahu membuat ayatnya semakin…bagus mungkin.please comment readers!! Gomawo kerana tinggalkan jejak di sini chingu dan tolong beritahu perasaan kalian yaa??? Gomawo

14 thoughts on “Mr.overdose- ending

  1. Hemm…udh the end ternyata kok kaya’a banget ya end’a o.o
    thor,sebanar’a aku agk bingung baca’a karna gaya penulisan’a😦 tp keseluruhan cerita’a bagus kok🙂 mungkin next time gaya penulisan’a di perbaiki lagi ^-^
    btw…itu siapa ya yg ngumpet di balik pohon ?? mungkinkah kai dan hyuna ?? kaya’a author mesti buat sequel deh soal’a aku msih penasaran sama siapa yg ngumpet *hehe😀

    • Mian chingu=(
      Ok deh aku bakalan baiki lagi^^
      Sequel?? Aku pikirin nanti deh.btw, gomawo kerana comment nya dan kamsa sekali lagi kerana telah menegur kesilapanku.aku akan usahain untuk perbaikinya deh 8)

  2. Aishh hyuna nyebelin, dia yg nge buat sica pisah ama luhan arrggghh!!!
    Untung aja kai percaya ama penjelasan sica🙂 .. Wuiihhh luhan ngapain sica tuh, dasar luhan yadonggg oh my!!! Hehe.. Btw dua org yg ngumpet di pohon itu siapa,?? Bikin penasaran deh, Ada sequelnya kan thor???😀
    Btw ff nya baguss Daebakk thor ^^

    • Tepat sekali yeoja itu memang hyuna tapi namjanya teka aja deh.hehehe.nanti saja deh sequel nya.oh ya! Kamu calonkan saja siapa cast namja misteri itu karna aku akan buat vote

      • Kalau kamu tidak suka tidak apa apa kok.aku ngerti karna aku baru dlm bidang ini dan satu lagi aku dari negara malaysia jadi wajarlah.aku usahain lagi tapi gomawo karna baca ff aku dan tinggalkan komentar.
        Ibu bapaku tidak pernah mengajar untuk membalas orang dengan hinaan kembali walaupun….yaaa kamu tahukan.soal kamu bilang bodo itu makasih banget kerana sudah berikan kebaikan kamu kepadaku.aku bukan sok suci disini tapi aku rasa aku punya hak untuk membalasnya tapi niat utama aku hanya ingin meminta maaf.jeongmal mianhae chingu…

Leave a Reply

