Mianhae ( krissica version)

image

Judul ff : mianhae
Author: jung luna
Lengh: oneshoot
Main cast: jessica, kris
Other: luhan and yuri
Note: Annyeong readers.aku bawakan ff krissica tapi ini ada 3 shoot tapi setiap shoot cast namja nya berbeda.Jadi have a nice reading and don’t forget to comment and warning! It full of typo^^

Author pov.

Terlihat seorang namja yang sangat berantakan duduk di taman belakang sekolah nya.Rambut nya seolah tidak disikat.Mata nya asyik mengeluarkan bening kristal dan membuat anak sungai di pipi nya.Dia menyesal kerana lebih mempercayai yeoja lain berbanding yeoja chingu nya sendiri oppps….bukan lagi yeoja chingu nya tapi mantan nya.Dia menyesal sangat menyesal.

” jessica! Mianhae! Kembalilah!” teriak namja yang bernama lengkap kris wu itu.Dia telah membuat orang yang sangat dicintai nya pergi di kehidupan nya.

Flashback pov.

Author pov.

” aku tidak percaya! Kamu bohong! Kamu sengaja bilang begitu supaya hubungan aku dan yuri putus kan? Kamu mahu balas dendam! Aku tahu kamu sengaja bilang kalau yuri itu hanya mahu mempermainkan aku lalu kami putus dan kau mahu kembali dengan aku lagi iyakan?! Jawab jessica jung!!!! Yeoja gila!! Tiada lelaki lain yang kau ingin kan selain aku!! Atau kamu hanya mahu harta aku yang melimpah! Pergi kamu dan ingat!! Aku tidak mahu melihat muka kamu dihadapan aku lagi.yeoja murahan” teriak kris di hadapan jessica.

” PLAK”

” asal kamu tahu! Aku hanya beri kamu informasi yang benar sahaja.kalau kamu tidak percaya ya sudah!! Tidak usah menghina aku! Tapi aku memang mencintai kamu malahan sangat mencintai kamu.Tapi apa yang kudapat setelah kita menjadi kekasih lalu kau memutuskan aku hanya kerana kebohongan yang dibuat yuri!! Buka matamu kris wu! Aku tidak butuh harta kamu yang aku butuh hanya cintamu tetapi aku sudah tidak perlukan cintamu kerana aku sudah mendapat cinta yang sangat tulus dari seorang namja yang jauh lebih baik dari kamu! Kamu bodoh kris wu!! Kamu lebih percayakan yuri yang mempertaruhkan kamu hanya untuk mendapatkan sebuah mobil!”
kata jessica meluapkan kemarahan nya di hadapan kris.

jessica memang sudah lama menahan kesabaran nya dengan kris.namja tinggi itu hanya memutuskan nya hanya dengan percaya dengan kebohongan yuri yang mengatakan jessica selingkuh dengan jeon jungkook.

”  aku mahu kamu tahu kris.yang aku memang mencintai kamu setulus hatiku tetapi rasa cinta ini sudah sedikit menghilang kerana kau lebih memilih yeoja licik itu dari aku.Sampai aku berjumpa dengan luhan.Seorang namja yang baik, tulus mencintai ku dan MEMPERCAYAI AKU SEPENUH NYA!” kata jessica menekan kan perkatan mempercayai aku sepenuhnya.

Hati kris terasa sedikit tersinggung dengan ucapan terakhir jessica.semenjak 2 bulan yang lalu sehingga mereka putus kris memang tidak pernah berkencan dengan jessica kerana kris asyik dengan yuri.

Jessica merasa sangat sedih dan tiba tiba tuhan menghantar seorang namja yang tulus mencintai jessica jauh sebelum jessica pacaran dengan kris.

” apa kamu tahu bagaimana hati aku apabila kita putus? Sakit kris…hisk….dan apa kamu tahu bagaimana keadaan aku..hisk…apabila aku terlantar ……hisk… dirumah sakit?? Aku berharap kamu ada disisiku….hisk…tapi hanya keluargaku dan lu..han ….hisk …..yang ada disisiku.Kamu?? Seolah ditelan bumi!!” jerit jessica lagi sambil mengeluarkan bening cairan jernih dari mata nya.Dia menangis sambil terisak.

Kris yang mendengar kemarahan jessica itu berasa sedikit bersalah.

‘ kenapa dia masuk ke rumah sakit’ batin kris sedikit khawatir.Jessica memajukan badan nya ke hadapn kris dan bercakap untuk terakhir kali nya.

” aku minta maaf kris kalau aku ada buat silap kepadamu….jeongmal mianhae.kamu mahu aku pergi? Ok. Aku pergi.Aku datang hanya untuk beri kamu informasi ini dan undangan ini”

Jessica memberikan satu sampul.kris memandang sampul itu dan mengambil nya.Dia membuka sampul itu.Hati nya seakan tertusuk banyak duri tajam.

” itu kad undangan perkahwinan aku dan luhan minggu hadapan.Aku harap kamu datang dan aku hanya mahu bilang ‘ saranghae kris wu’.
Aku pergi tapi boleh aku minta sesuatu?” tanya jessica sambil mendekat kearah kris.

” CHU~”

” selamat tinggal kris wu.Maaf kerana aku tidak bisa jadi yang terbaik untukmu” kata jessica lirih.
Luhan yang baru sahaja datang itu tersenyum.jessica menoleh kebelakang dan melihat luhan.Jessica terus berlari dan segera memeluk luhan.Namja cantik itu membalas pelukan yeoja nya.

” aku terima kamu luhan.Tolong padamkan nama kris dihatiku.aku sudah tidak sanggup” kata jessica.luhan menggangukan kepala nya.

Kris yang mendengar ucapan jessica itu mengeluarkan air mata nya.Dia berasa sangat bersalah.

Luhan maju ke depan untuk bertemu dengan kris.
” baca ini” kata luhan dingin.luhan dan jessica pergi meninggalkan kris seorang diri.

To my lovely kris.
From your jessie.

Annyeong kris! Mungkin kamu baca surat ini aku sudah menjadi milik luhan.aku tulis surat ini hanyan mahu mengucapkan terima kasih atas 1 tahun yang sangat bermakna.Dari awal kita pacaran dan akhirnya putus hanya kerana kebohongan yang dibuat buat.Aku hanya mahu kamu tahu yang yuri hanya mempertaruhkan kamu kerana dia hanya mahu mendapatkan mobil dari teman nya.

Kalau kamu tidak percaya, kamu bisa berjumpa dengan dia.Selepas ini, aku sudah tidak akan ada disisi kamu lagi seperti dulu kerana aku sudah menemui cinta yang sebenar iatu luhan.Dia namja yang baik untukku dan juga untuk anak ku kelak.Aku harap kamu bahagia kris!

Saranghae<3

Kris menitikkan air mata nya.Dia merasa sangat bersalah dan menyesal kerana sia siakan seorang yeoja yang sangat istimewa.Dia bangun dan berlari menuju untuk berjumpa yuri.

” YURI!” bentak kris saat melihat yuri bersam teman nya.

” eoh! Kenapa chagi” kata yuri manja sambil memegang lengan kris.

Namja tinggi itu menghempaskan tangan yuri yang bergelayut manja di lengan nya.

” apa benar aku hanya menjadi taruhan kamu dengan teman mu?!” kata kris kasar.

” kamu sudah tahu?? Baguslah! Senang sekali kerja aku tidak usah capek memutuskan kamu namja pabo!” kata yuri meremehkan.teman – teman yuri yang mendengar itu hanya tertawa.

” jadi kamu berbohong soal jessica selingkuh itu?!?!?”

” pasti! Kamu saja yang bodoh kris! Cepat sekali percaya tentang gambar selingkuh jessica.Jelas – jelas gambar itu di edit.” kata yuri meremehkan.

” kamu keteraluan yuri” kata kris kuat.
” so what! I don’t care about you anymore and now we end here!” kata yuri dengan bahasa english yang fasih lalu meninggalkan kris keseorangan.

End flashback.

” jessica aku minta maaf….hisk…nado saranghae…hisk..kembalilah” ujar kris.

Sekarang sudah terlambat.Penyesalan adalah penyesalan.Kris kau sangat terlambat untuk membuat jessica menjadi milik mu kembali kerana sekarang dia sudah mendapatkan cinta dan kebahagian yang tulus daripada namja yang bernama lengkap xi luhan.

Sekarang jessica bukan bemarga jung atau pun wu tapi dia sudah resmi menggunakan marga xi.
XI JESSICA.

                     The end……….

******

Bagaimana readers.Aku rasa ini kependekan dan juga sad nya seperti tidk wujud iya gak???
Comment please kerana ff ini akan dilanjut untuk main cast namja seterus nya….kalau tidak mendapat sambutan dengan terpaksa aku akan menghentikan ff ini.

Gomawo.Annyeong^^
Comment. yaaaa!!!

22 thoughts on “Mianhae ( krissica version)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s