The popular barbie girl – chapter 5A

image

Nama author: jung luna
Judul ff : the popular barbie girl.
Genre: school life, romance
Lenght: chapter.
Main cast: jessica and exo
Other cast: find it^^

Note for my readers:
Annyeong.ini aku bawakan chapter yang kelima tapi chapter ini ada 2 bahagian jadi kalian kalau udah baca harus comment yaaa! Jangan bikin aku sedih.Hanya dengan komentar kalian aku mungkin bisa memperbaiki silap ff ini dan kalau comment itu harus ada kaitan dengan cerita nya sekali.happy reading.

Author pov.

Jessica,kris, baekhyun dan D.O tiba di hadapan sebuah pintu megah bewarna cokelat yang menutupi sebuah ruangan khas untuk kepala sekolah.Jessica menekan loceng di sisi pintu itu.

” DING~DONG”
Bunyi bel yang ditekan oleh jessica kedengaran di dalam ruangan kepala sekolah itu.Kang gary, guru besar di sekolah itu melihat di cctv di luar ruangan nya.dia bangun dan membukakan pintu megah itu untuk empat anak muda yang memakai baju uniform SM high school yang bewarna hitam putih.

” annyeonghaseyo!” kata mereka berempat tunduk hormat.Gary membalas tanda hormat mereka dengan tersenyum.

” silakan duduk. Jadi, kenapa kalian datang kesini?” kata gary.
” kami hanya ingin menghantar surat undangan untuk perlawanan basket minggu depan.” jelas baekhyun sambil memberi surat yang banyak itu kepada gary.

” ohhh…sebentar! Apakah kamu anak daripada yunho?” tanya gary sambil memandang kearah jessica.” ne.jung jessica imnida” kata jessica sopan.

” appa meminta bantuanku supaya menghantarkan surat ini untukmu dan siswa siswi sekolah ini.seharusnya oppaku yang menghantar surat ini tapi dia sedang ada urusan.Appa juga kirim salam apa khabar kepadamu” jelas jessica panjang.

” khabar baik.Beruntung sekali kalain ada disini.Aku juga mahu memberikan undangan kepada appamu dan rekan- rekan sekolahmu.Ini! ” kata gary sambil memberikan kris surat undangan yang sama tebal dengan undangan yang baekhyun beri tadi.

” itu adalah jemputan untuk night party di sekolah kami.Jemputan itu hanya untuk merapatkan hubungan diantara sekolah kita yang sangat tegang.Dan juga pesan kepada appamu terima kasih atas undangan nya” kata gary sambil tersenyum.

‘dia baik juga.tidak seburuk yang aku sangka’ batin jessica.

” kalau sudah selesai.kami minta diri dahulu” kata D.O
” ne” jawab gary.

******

SM basketball court.

image

” yak hyung! Jangan bercanda terus! Serius dong! Kita akan lawan dengan saingan terberat kita minggu ini! Final pula!”  kata sehun serius kepada luhan kerana daripada tadi luhan terus bercanda dengan xiumin.” iya! Bawel!” jawab xiumin dan luhan kompak.

Mereka terus berlatih sehingga petang.Ohh…mungkin tidak kerana sekarang sudah tepat pukul 9 malam.

” aku lapar! Kalian mahu makan bersama?” tawar jessica kepada exoshidae.mata yoona dan sooyoung terus berbinar.” mahu!!!” teriak yoona.

” jess begini saja! Bagaimana kalau dinner di restoran eomma aku sahaja? Gratis!!” tawar chanyeol.Mata mereka berbinar sekali saat mendengar perkataan gratis.Walaupun mereka kaya, tetapi mereka lebih memilih yang gratis apalagi di restoran eomma chanyeol.

Restoran eomma chanyeol memang restoran yang bertaraf 5 bintang kerana restoran itu sangat enak masakan nya.Suasana restoran yang bertemakan modern classic itu telah menarik ramai pelanggan luar negara seperti pelancong eropah , china dan jepang.

” ayo berangkat!” teriak chanyeol kepada mereka.” wait!! Kalian mahu bawa kereta kalian sendiri atau tumpangan?” tanya tiffany

” bawa sendiri sajalah! Aku tidak mahu berulang ke sekolah!” kata jessica.Mereka menggangukan kepala mereka.Pasti mereka sangat capek kerana selepas jessica, kris , D.0 dan bekhyun pulang dari CUBE high school mereka terus berlatih di court basketball.Exo latihan basket dan snsd latihan cherliding.

***

image

” kalian mahu makan apa?” tanya chanyeol.

” steak!!” teriak jessica dan luhan bersama.Merasa mendapat jawapan yang sama jessica memandang luhan yang berada di hadapan nya begitu juga luhan.Mata mereka menunjukkan sebuah rasa sesuatu.Jantung mereka…..berdetak dengan cepat.

” kompak banget kalian” kata chanyeol.taeyeon mencubit lengan jessica yang duduk di sebelah nya.

” auchh… Sakit taeng” kata jessica.
” jangan pandang lama-lama sica.nanti jatuh cinta lho” kata taeyeon sambil membelek buku menu di tangan nya.pipi jessica dan luhan sudah bertukar warna dari kulit putih mereka terus kepada warna kemerahan.

Kai dan teman nya yang melihat itu membuang muka mereka kearah lain.
Chanyeol memanggil jessica selepas memesan menu makanan yang mereka inginkan.

” sica! Bisa bantu aku?”
” ne, bisa” dengan cepat jessica menjawab kerana mahu menghindari situasi malu itu.Jessica bangun dan berjalan menuju ke arah chanyeol.
Dengan cepat tangan kekar milik chanyeol melingkari pinggang jessica yang kecil itu.chanyeol menarik pinggang jessica supaya menjauh dari ruangan vvip itu.

” chanyeol hyung kenapa pegang pinggang jessica?” tanya sehun kepada baekhyun yang berada di sebelah nya.
” molla.ya! Kita ikutin mereka yuk?” kata baekhyun mengajak sehun si maknae mereka.” ayo” bisik sehun.

” mian.kami ke toilet sebentar” kata baekhyun lalu segera bangun sambil menarik tangan sehun laju.mereka keluar dari ruangan itu dan menuju untuk mengekori chansica.

Chansica side.

” yeol! Kenapa kamu bawa aku kesini?” tanya jessica setelah chanyeol membawa jessica ke taman bunga di restoran eomma nya itu.

” saja.Hirup udara segar sekalian tenangkan fikiran kerana didalamkan sesak.” kata chanyeol yang duduk di samping jessica.Chanyeol menutup matanya rapat.Angin malam kota seoul yang sedikit dingin ini menerpa muka chanyeol.Jessica cuba mengikuti apa yang chanyeol lakukan.

Tiba- tiba chanyeol merasa ada yang tidak beres dengan jessica.Dia menoleh ke samping nya.Jessica,yeoja itu mengigil kesejukan.wajarlah, kerana sekarang yeoja itu memakai baju tanpa lengan dan baju yang nipis separas atas lututnya.

Dengan cepat chanyeol melepaskan jaket yang dipakai nya dan meletakkan jaket kulit hitam nya di bahu jessica.yeoja kelahiran seperti barbie ini membuka matanya ketika merasa suatu benda yang berat di pundak nya.jessica tersenyum kearah chanyeol setelah tahu bahawa jaket chanyeol yang menutupi sebahagian tubuh mungilnya itu.

” gomawo yeolli!” kata jessica.
” apa kamu bisa panggil aku oppa? Ya, aku tahu kita seumuran tapi aku lebih senang kalau kamu panggil ak…” belum selesai chanyeol berbicara, sebuah suara mendahuluinya dan itulah jessica.

” oppa” kata jessica.chanyeol tersenyum malu.pipinya sudah seperti warna favourite tiffany iatu pink.
Di sebalik pohon besar itu terdapat 2 orang yang mengetapkan bibir mereka.

” chanyeol” kata sehun geram.” awas kau” sambung nya lagi.baekhyun hanya mengepalkan tangan nya sambil menatap tajam kedua orang manusia itu.” hyung! Ayo pergi! Aku sudah tidak tahan lagi!” kata sehun dengan nada yang rendah tetapi suara yang ingin meledak.Mereka masuk ke dalam restoran eomma chanyeol semula.

” oppa! Aku rasa makanan kita sudah siap! Ayo masuk! Aku lapar” rengek jessica.” ne, ayo” kata chanyeol.

*****

” kami makan dahulu” kata mereka semua.Makanan yang mereka makan memang sangat lezat.

Jessica, luhan, kris dan yuri memakan steak dan sushi.

image

image

Baekhyun, yoona, taeyeon dan kai memakan ayam pedas dan speggeti

image

image

Sunny, sooyoung dan sehun memakan hamburger.

image

Lay, tao memakan lasagna sayur.

image

Seohyun memakan ais krim

image

Chanyeol, chen, xiumin dan suho memakan pizza

image

D.O, tiffany dan hyoyeon memakan rottila dan lasagna ayam

image

image

Mereka juga memilih menu air yang paling enak di restoran mewah chanyeol itu.

image

image

image

(  itu ialah air yang paling enak di restoran itu).

****

” ahhhh….kenyang!” kata yoona.
” chanyeol! Restoran eomma kamu DAEBAK!” kata sooyoung.

” pasti” kata chanyeol bangga.
” guys! Aku pulang duluan! Bye!” kata jessica.

” bye sicachu!” kata sehun.
” bye jessica” teriak mereka.

‘ bye my barbie girl.have a nice dream tonight.’ batin exo bersama.

*****
Jung family house.

image

” aku pulang!!” teriak jessica.Daddy nya yang duduk tidak jauh dari situ menyambut anak nya girang.

” princess daddy sudah pulang! Bagaimana sica? Berjalan lancar ?” tanya yunho.

” ok saja.Dia tidak seburuk yang aku sangka dan ini surat undangan night porm di sekolah mereka” kata jessica sambil memberi undangan segi empat itu.

” ohhh ok…goma….sica! Mahu kemana?” tanya yunho saat melihat anak nya berlari laju menuju ke lift rumah mereka.

” tidur!!” teriak jessica dari jauh.

” aishhh….anak itu! Sama seperti aku dulu” gumam yunho.dia tertawa sendiri.
*****

image

Sm high school

” hai sica!” kata luhan.
” hai luhan!” kata jessica.

” aku mahu tanya apa kamu pergi ke night porm sekolah CUBE itu?” tanya luhan sambil duduk di sebelah jessica.

Jessica yang dari tadi sibuk dengan smart phonenya itu menoleh kearah luhan.Namja cantik itu setia menunggu jawapan jessica.

aigoo! Kenapa dia tanya soalan itu?’ batin jessica.

” ahh…molla” kata jessica sedikit gugup.

” kamu mahu ini luhan?” tanya jessica cepat kerana ingin mengalihkan topik.Jessica mengambil kotak yang berisikan aiskrim kek yang diberi yoona tadi dan dengan cepat luhan menjawab…

” mahu”

Jessica membulatkan mata nya saat luhan mengigit aiskrim yang di pegang nya dan kalian tahu aiskrim yang luhan gigit itu sudah masuk ke mulut jessica.

Dan tanpa sengaja kerana terkejut jessica mengeluarkan aiskrim itu di mulut nya dan…

” CUP”

Kedua -dua mereka membulatkan mata nya saat bibir merah mereka bertemu.jessica tanpa sengaja menolak badan luhan.Dia terus menutup bibir nya.

” sica…mian! Aku tidak seng….”
” gwenchana! Aku juga bersalah! Mian…aku duluan!” kata jessica laju dan bangun untuk pergi tapi satu tangan yang sedikit besar menahan lemgan nya.

” sica mian! Sebagai ganti bagaimana kalau aku bawa kamu ke mall mommy aku dan aku belikan kamu gaun untuk night porm nanti??” kata luhan laju.

” aku….aku..”
” kamu kelamaan sica!” kata luhan dan terus menarik jessica keluar dari pojok kantin mereka dan mereka menuju ke mobil sport hitam luhan.

*******

” luhan! Aku tidak pergi ke night porm itu!”  kata jessica laju saat mereka sudah sampai di tempat parkiran.
Luhan memberhentikan langkah nya.

” wae? Kamu kan ketua cheers dan kamu wajib ada disana! Kajja!” kata luhan dan terus menarik jessica ke dalam mobil sport nya.

” kenapa kamu tidak ke sana sica?”
” ahh…itu…ah molla” jawab jessica gugup.

” jebbal! Pergilah ke night porm itu! Kamu sudah ada pasangan?” kata luhan sambil fokus menyetir.

” belum.Aku tidak mahu pergi kerana….aku ada urusan..keluarga…ya, urusan keluarga!” kata jessica laju.

” really? Are you sure?”
” yeah…i’m very sure” kata jessica.

” ok! So, kita kemana? Mahu ke mall mommy aku atau pulang ke sekolah?” tanya luhan sambil memberhentikan kereta di tepi jalan.

” kita ke taman di rumah mu sahaja bisa? Aku mahu cerita sesuatu.” kata jessica sambil memandang luhan.

” geurae.kajja!” luhan menyetir kembali mobil sport nya.

‘ sudah saat nya aku menceritakan.Aku rasa dia boleh dipercayai.’ batin jessica.
******
Luhan garden house.

image

Jessica dan luhan duduk di taman mewah di rumah luhan.Luhan mengambil bantal yang disediakan di taman itu dan meletak kan bantal itu ke atas paha nya.

” ok! Ceritalah apa yang kamu ingin ceritakan sica” kata luhan.Jessica?? Dia dari dalam mobil luhan tadi asyik menundukkan kepalan nya semenjak dia mengajak luhan ke taman mewah ini.Luhan mengangkat dagu jessica dan bertemulah mata – mata mereka yang sangat cantik.

Luhan dengan mata nya yang bersinar dan jessica juga sama tetapi ada sesuatu yang menutupi kecantikan mata indah nya itu.Kalian mahu tahu apa??? Yap, air mata.

Jessica menangis tetapi dalam diam.Luhan panik.Namja itu mengeluarkan sapu tangan kesayanggan nya dan mengelap air mata di pelupuk mata jessica.

” sica, wae? Kenapa kamu mena…” belum sempat luhan menghabiskan kata nya jessica sudah lebih dahulu menutup mulut luhan dengan jari telunjuk nya yang diletakkan di mulut luhan.

” shhhh….please…hisk…jangan tanya kenapa aku menangis” kata jessica perlahan.Tetapi kerana dijulukkan gelaran rusa telinga luhan juga pasti dapat menangkap ucapan jessica walaupun perlahan.

Luhan menggengam tangan jessica dan menurunkan jari jessica yang berada di mulut nya.
” ceritalah kepadaku jessica.Aku sudi mendengar cerita kamu” kata luhan sambil memandang jessica serius.

” aku….hisk…aku dulu sudah pernah ….hisk…paca…pacaran.” kata jessica lemah.

” Jleb”
Hati luhan seperti dicucuk ribuan pisau tajam.Jadi ciuman yang tidak sengaja tadi bukan first kiss untuk mereka berdua tetapi hanya untuk luhan kerana jessica pasti sudah mendapat first kiss nya dari pacar nya.

” de….dengan….kik…kikwang…” sambung jessica lagi.

Hati luhan kembali sakit.Kikwang yang dulu merampas yeoja nya, bomi.
Walaupun luhan dan bomi pacaran tetapi mereka hanya pegang tangan, berpelukan dan cium di pipi dan kalian tahu?? Mereka tidak pernah bercium di bibir seperti couple yang lain walaupun mereka pacaran sudah hampir 2 tahun.

” aku….hisk…hisk….takut lu!” kata jessica sedikit meninggikan suara nya.Luhan dengan cepat memeluk jessica.

” takut kenapa hm?”

” aku takut…hisk…dikhianati lagi…hisk…dan aku…takut bertemu…dengan ….hisk …dia lagi …lu!” sambung jessica lagi sambil membalas pelukan hangat luhan.

” siapa jess? Beritahu aku ppali!ceritalah jessica! Jangan bikin aku ikutan menangis! Aku akan setia mendengar.” kata luhan juga sambil sudah siap mengeluarkan air mata nya kerana melihat keadaan jessica.Dia mengelus lembut rambut jessica.

” dulu…hisk …aku…….”

                      To be continued…

– Annyeong!!!!  Apa khabar??
Aku sudah siapkan chapter 5A ini.Aku bahagikan chapter 5 ini kepada dua kerana ….yah kalian tahu kan aku bagaimana.Aku tahu ini kependekan.Mian dan mungkin akan ada 1 namja misterius di chapter selanjut nya.kalian teka sahaja.Jangan lupa comment and like!!
Saranghae^^

Gomawo kepada readers yang memahami aku^^

26 thoughts on “The popular barbie girl – chapter 5A

Leave a Reply

