Regret

image

Main cast: jessica , sehun
Other: kris wu
Author: jung luna
Leght: oneshoot.

HAVE FUN !!

yongguk high school adalah sekolah internasional di korea selatan.
Di bawah pokok besar terlihat seorang namja yang mempunyai rupa paras yang sangat tampan dengan uniform nya. Sehun, menutup matanya sambil menikmati lagu yang sedang diputar oleh smartphone nya.

” oh sehun!!” teriak seorang yeoja dari kejauhan.’ yeoja itu lagi! Apa dia tidak malu asyik mendekati aku saja…memang yeoja tidak tahu malu’ batin sehun.

” hey! Apa yang kamu lakukan?”
” apa kamu buta? ”
” sorry! Kalau aku menggangumu sehun…aku hanya ingin memberi bekal yang aku buat untukmu….cha ini! Kesukaanmu! Sandwich!” kata jessica sambil menghulurkan bekas yang bewarna biru itu.

Sehun memandang bekal itu dengan tatapan tidak suka.Dia mengambil bekal itu. Senyuman terukir di bibir jessica.

” gomawo sudah menerima bekal aku” kata jessica senang. ” bukan aku yang makan sandwich ini ,tapi  itu yang akan makan bekalanmu ini” kata sehun dan terus mencampakkan bekalan yang dibuat oleh jessica ke dalam tasik yang ada di sebelah kanan nya. Selepas mencampakkan bekal itu sehun terus pergi menjauh dari jessica.

Jessica shock. Dia meneteskan air matanya.Dulu, dia dan sehun sangat rapat.Tapi sehin berubah…kerana apa? Molla.
” sebegitu bencikah kamu kepada aku? Aku sudah capek bangun pagi untuk membuat sarapan itu. Gwenchana jessie, sehun cuma stress.” kata jessica sambil memegang dadanya yang sakit, lalu pergi ke kelasnya.

—–

Sehun membuka lokernya untuk mengambil buku matematika nya. Disaat dia membuka lokernya, jessica muncul.

” hey sehun! Kamu lagi ngapain?”
Sehun hanya diam tanpa menjawab, dia terus pergi setelah mengambil bukunya.Jessica hanya menatap punggung sehun yang telah menjauh.

” kenapa dia menghindari aku? Apa aku ada buat masalah.?” tanya jessica.
” hey jessie!”
” oh! Hai kris! Kamu dari mana?”

” aku….dari lab. Kamu mahu teman aku ke kantin?.aku lapar” kata kris.
” ya, aku mahu.” kata jessica dan mereka menuju ke kantin.

——–

Semenjak kris menyapa jessica minggu lepas, mereka semakin rapat. Jessica juga sudah jarang bertemu sehun. Tapi, hari ini dia bertekad, kalau sehun masih menjauhi nya, dia berjanji akan keluar dari hidup sehun.

“Kamu yakin jess, mahu memberi bubur itu kepada sehun?” tanya kris.

” pasti! Kalau dia menolak….ya sudah” kata jessica.

‘ apa kamu terlalu mencintai sehun jess? Apa kamu tidak melihat aku yang selalu ada di sampingmu’ batin kris.
” aku duluan” kata jessica.

—–

Di tengah kantin, jessica melihat sehun yang sedang duduk dengan seorang yeoja.’ siapa yeoja itu?bodoh ah’ batin jessica

” hey sehun! Aku ada bawakan kamu bubur, tapi maaf aku menggangu kalian. Apa aku menggangu?” tanya jessica sopan dan terus memandang kearah yeoja yang bername- tag ‘ kim hyuna’ itu.

Mereka berdua memandang jessica dengan malas. Sehun bangun.

” jelaslah kamu menggangu kami! Apa kamu tidak ada kerja lain selain mengekori dan mengacau hidup aku? Tolong jangan ganggu aku lagi! Aku benci kamu yeoja gila!!! Tolong pergi dari hidupku…enyahlah dari kehidupanku ” teriak sehun.

siswa siswi yang berada di kantin hanya melihat adegan live itu.
Hati jessica seperti ditumbuk dan dipijak.Air mata jessica mengalir dengan deras.
‘ jadi selama ini aku menggangu dia? Kenapa dia membuat aku begini?’ batin jessica.

Jessica meremas bekal yang masih di tangan nya dan dengan cepat sehun merampas bekal itu dan dicampakkan ke dalam tong sampah.

” bekal itu….seharusnya bukan aku yang makan…tapi ..tong sampah!!” teriak sehun lagi.

” kamu jahat…hisk….aku benci kamu..” kata jessica.
Dengan hati yang hancur jessica berlari dari kantin menuju ke kelas kris.

Disaat kepergian jessica dari kantin, hyuna tersenyum kemenangan.
‘ apa aku keterlaluan’ batin sehun.

——-

” kris….hisk….aku malu…hisk” kata jessica di pelukan kris.
” jess..sudah aku bilang kamu tidak usah buatkan dia bekal” kata kris memujuk jessica.

Yap! Kris memang selalu ada untuk jessica.

” aku tidak mahu sekolah di situ lagi….hisk…aku mahu pergi” kata jessica lagi.

” hajima…kamu jangan pergi jess! Jangan tinggalkan aku! Jess….aku tahu ini bukan masa yang sesuai untuk bicara tapi…..I love you!” kata kris.

Jessica melepaskan pelukan mereka.
” you not kidding me right? Please say that you are joking?” kata jessica.

” no! I’m serious! Please be my girlfriend! Aku akan buat kamu melupakan sehun…aku janji” kata kris.

Jessica terus memeluk kris.
” aku pegang janji mu kris wu! Ya…aku mahu.” kata jessica. Kris dengan cepat memeluk jessica erat.

—-

” kamu pasti bisa chagi!” kata kris semagatin jessica.
” ya! Aku bisa .. Melupakan dia!” kata jessica.

Jessica masuk ke kelasnya. Dia melihat sehun dan sehun juga melihatnya. Jessica dengan cepat mengalihkan muka nya ke arah lain dan segera duduk di tempatnya.Dia mengeluarkan buku nya sebelum pelajaran dimulai….tiba-tiba….

Seseorang duduk di hadapan nya.
” jessica… Aku mahu minta maaf soal kemarin… Kamu mahu maafkan aku kan?” kata sehun.Yap! Sehun sedang meminta maaf kepada jessica.

” apa aku tidak salah dengar? Seorang oh sehun meminta maaf kepada aku? Maaf sekali sehun -sshi…. Aku tidak bisa memaafkan kamu setelah apa yang sudah engkau lakukan terhadap aku…dan dengan mudah aku memaafkan mu….pasti tidaklah!!” teriak jessica.

” kamu mahu aku keluar kehidupanmu kan? OK ! Aku keluar dari kehidupanmu dan hari ini adalah hari terakhir kita berjumpa kerana selepas ini aku akan pergi dari sini….dan satu lagi…aku juga benci kamu oh sehun” kata jessica lagi.

– jleb-

Hati sehun seakan hancur.Apa dia sudah keterlaluan kemarin, sampai membuat jessica membenci nya dan pindah dari sekolah ini? Oh….sadis sekali. Apa ini yang dirasakan jessica kemarin? Sewaktu dia memalukan jessica di depan ramai orang….dia merasa sangat bersalah…kalau bisa dia memutar waktu.

Jessica keluar dari kelas nya dan sehun mengejarnya!! Dengan cepat sehun menarik lengan jessica dan membawa nya ke gudang sekolah.

” lepas sehun!! Sakit! Tolong! Tolong aku! Sehun le..hmtphm”

Mulut jessica dibungkam oleh sehun.Sehun melumat bibir jessica dengan kasar.

” hen…ti…kan..” kata jessica di sela-sela ciuman mereka.Dengan kekuatan yang ada jessica mendorong sehun menjauh dan segera membuka pintu gudang itu tapi….pintu itu dikunci.

” cari ini sayang?” kata sehun sambil menunjukkan kunci gudang.

” berikan sehun! Lepaskan aku! Aku benci kamu! Kamu itu..”

” DIAM” teriak sehun.jessica kaget mendengar jeritan sehun itu.
Sehun mendekat kearah jessica.

” tolong dengar penjelasan aku…sebenarnya aku mencintaimu tapi aku sudah dijodohkan dengan yeoja lain..karna itu aku harus menjauhi kamu jess…aku tahu dulu kita memang rapat tapi semenjak kau rapat dengan kris…aku rasa dikhianati jess…aku cemburu” kata sehun menjelaskan.

” tapi tidak usah menghina aku dengan perkataan yeoja gila!! Apa kamu pikir aku tidak mempunyai perasaan…kalau kamu ada masalah kamu harus berbincang dengan aku!! Bukan begini! Aku benci kamu!” kata jessica sambil mengeluarkan air matanya.

” jess..aku mohon.jadilah pacarku.aku janji aku tidak akn menyakitimu lagi.soal hyuna itu…aku hanya tipu.jess aku mohon” kata sehun sambil menggengam tangan jessica.

” sayang sekali! Nama mu sudah dihapus oleh kasih sayang dan perhatian yang telah di berikan oleh kris. Aku pacaran dengan kris! Jadi tolong…jauhi aku.Aku sudah keluar dari hidupmu dan anggap kita tidak saling kenal. Aku benci kamu dan aku mencintai kris!” kata jessica.

Ribuan jarum menusuk hati sehun.Air mata nya mengalir.dia membeku di hadapan jessica. Dengan cepat tangan jessica mengambil kunci gudang di tangan sehun dan keluar berlari ke tempat parkiran.

‘ tidak… Jessica hanya milikku…aku akan menggambil kau semula jessica…kau milikku…bukan orang lain” dengan mata dan muka yang memerah sehun mengatakan ayat itu.

                   The end….

Bagaimana? Geje? Kalau bagus commemt dong? Aku lagi cuti dan ini kesempatan aku bikin ff baru…hehehe….sebenarnya ada sedikit adegan yang diambil dari novel  yang ditulis oleh warga malaysia. Aku hanya mahu beritahu…kalau kalian bercuti ke malaysia…kalian pergi ke toko buku di malaysia…di malaysia itu ada banyak novel yang seru lho. Aku beri sedikit tajuk nya ya…aku guna bahasa malayu ya.

1) suamiku sebelah rumah
2) love you mr.arrogant
3) teman lelaki upahan

Aku hanya memberitahu saja…kerana aku banyak mengambil moment dari situ tapi adegan kiss itu hasil dari otakku…hehehe…kalau kalian beli buku novel seperti diatas itu…aku jamin kalian pasti suka…kerana novel yang aku senaraikan itu kemudiannya diceritakan melalui drama di tv. Warga malaysia suka banget kalau cerita kayak gitu…tapi aku tidak tahu kalau warga indonesia bagaimana…sekian…annyeong!!
Tapi awas!! Novel nya dalam bahasa melayu jadi kalau kalian mahu beli kalian harus tahu sedikit bahasa melayu…bye.

7 thoughts on “Regret

  1. Wah ceritanya bagus,,, tapi kenapa hunsica gak bersatu?? Padahal aku shipper mereka lo thor,,,
    Menurutku alur ceritanya kecepetan deh jadi agak kurang dapat feel nya,,, saranku lebih teliti lagi ya thor nulis nya coz masih ada typo nya😀
    Aku tau kok bikin fanfict itu gak mudah,,, untuk itu semangat!! Ditunggu next fanfict nya

  2. Wahhh thor ceritanya kerenn!!!
    Salah Sehun tuh udah nyia” in Jess padahal kan Jess baik bgt.
    Yuhuuu Jess akhirnya pacaran ama Kris dan ga mungkin lah dia disakitin lg ama Sehun.
    Ditunggu next ff nya thor, fighting😀

  3. Aku suka judulnya, “Regret”
    tapi aku tidak menemukan siapa yang menyesal disini, Sehun-kah? tapi disini Sehun nampak sangat arrogant.

    Well, kalau misalnya kamu pemula.. ini lumayan kok😀 ditingkatin aja terutama dalam penulisan kata, banyak yang typo dan menggunakan bahasa yang campur itu.. agak gimana gitu. kalau misalnya mau full melayu, silahkan. full bahasa indonesia, silahkan. kecuali ada mix indo-korea.

    Ide nya udah bagus, cuma alurnya terlalu cepat. jadi kurang terlalu dapet feel seberapa sedihnya Jessica, sedihnya Kris, dan menyesalnya Sehun.

    hwaiting for the next ff!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s